måndag 23 juni 2008

Själv tog jag efter Centerpartiets svek i FRA-frågan beslutet att, åtminstone för stunden, försöka verka för ett liberalare samhälle utanför partiet.

Dock så känns det trevligt att se initiativ såsom Centeruppropet, som syftar till någonting så anspråkslöst som att få partistyrelse och riksdagsledamöter att följa partiprogrammet. Hade jag fortfarande varit bosatt i Sverige hade detta troligen varit mitt sätt att agera.

Jag hoppas dock innerligt att när jag väl flyttar hem igen så skall Centeruppropets mål redan uppnåtts.

Maud talang att ta oss till regeringsställning kan nog ingen ifrågasätta, men hennes kompromissvilja när det gäller grundläggande ideologiska frågor lämnar mycket övrigt att önska; kanske är en ny partiledning det enda sättet att uppnå ett Centerparti som är liberalt såväl i idé som i praktik.

Inga kommentarer:

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet